מעכבי משאבות פרוטונים 10.06.2018

נטילת PPI’S בהשוואה לחוסמי H2 והסיכון לאירוע לבבי

מחקר זה בדק רטרוספקטיבית האם PPI’S מעלים סיכון להתקפי לב בהשוואה לחוסמי H2

לאחרונה פורסמו מחקרים שקשרו טיפול ב-PPI’S לעלייה בשכיחות התקפי לב. מחקר זה בדק רטרוספקטיבית האם PPI’S מעלים סיכון להתקפי לב בהשוואה לחוסמי H2.

במחקר נכללו חמישה מיליון מבוטחים אמריקאים אשר קיבלו מרשמים ל-PPI’S או חוסמי H2 בין השנים 2001-2014. התוצאה שנמדדה הייתה MI עפ״י רישומי בית החולים. המעקב נמשך עד להתרחשות MI, סיום המרשם או תום המחקר.

נתונים סטטיסטיים: חמישה מיליון מבוטחים קיבלו מרשמים ל-PPI’S או לחוסמי H2 ונכללו במחקר. משך המעקב החציוני היה 60 או 96 יום כתלות בסוג הביטוח. הסיכון הכולל ל-MI היה נמוך באופן כללי (2-8 מקרים לשנה לאלף מטופלים). לאחר תיקון לערפלנים, לא נמצא הבדל משמעותי סטטיסטית בסיכון ל-MI בין קבוצת ה-PPI’S לבין חוסמי H2.

סיכום: במחקר זה בקרב מבוטחים אמריקאים לא נצא הבדל בסיכון ל-MI בין מטופלים שנטלו PPI’S לבין מטופלים שנטלו חוסמי H2. לדעת המחברים אין  לחשוש מלרשום PPI’S למטופלים בהקשר זה.

מקור:

No Increase in Risk of Acute Myocardial Infarction in Privately Insured Adults Prescribed Proton Pump Inhibitors vs Histamine-2 Receptor Antagonists (2002–2014)

Suzanne N. Landi, Robert S. Sandler, Virginia Pate, Jennifer L. Lund

DOI: http://dx.doi.org/10.1053/j.gastro.2017.10.042

Publication stage: In Press Accepted Manuscript

Published online: November 6, 2017

ערכה: ד״ר נועה גולדשר מינרבי

נושאים קשורים:  מחקרים,  PPIs,  חוסי  H2,  התקף לב
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו